BoConcept, Danmarks mest globale møbelkæde og -brand, har været etableret på det kinesiske marked i flere år, hvor den moderne, funktionelle og fuldt koordinerede kollektion i dag sælges fra knapt 20 franchise og egne butikker i landets største byer.
BoConcept har det seneste år intensiveret sit strategiske fokus på at realisere det betydelige vækstpotentiale, der er på det kinesiske marked. Derfor ønsker BoConcept at indgå et samarbejde med IFU, der har erfaringer fra 130 investeringer med dansk erhvervsliv i Kina, og som har investeret med danske detailvirksomheder som Bestseller, House og Amber og Birger Christensen på det kinesiske marked. IFU har købt 40 procent af aktierne i BoConcepts kinesiske selskab.
IFU vil tilføre både økonomiske og vidensmæssige ressourcer og således bistå med at sikre det finansielle og organisatoriske grundlag for at håndtere den vækst, som vi forventer i de kommende år, siger Hans Barslund, CFO i BoConcept.
BoConcepts globale brand, koncept og kollektion er med budskabet ’We make the most out of your space’ skabt til den urbane livsstil og målrettet affordable luxury segmentet, hvor der lægges vægt på design og kvalitet, og hvor BoConcepts unikke tilbud om individualisering og personlig indretningsrådgivning er med til at differentiere brandet signifikant i et konkurrencepræget marked.
”Vi ser frem til at bidrage til BoConcepts udvikling i Kina, og som i vores andre detailinvesteringer vurderer vi, at der er gode muligheder for at realisere en solid vækst i de kommende år,” siger Catherine Isabelle Cax, Investment Director i IFU.